Enda i Sverige med rabatt på tv-licensen

Jag kollar aldrig på tv. Aldrig är kanske att ta i, men någon enstaka timma i månaden kan den vara igång. Vissa månader är den konstant strömlös. Det enda jag har min tv till är som sällskap. Är den igång kollar jag inte utan väljer en kanal av dom fem jag har och går efter det program som har ljusast bild. Om inte ljusast så det gladastet intrycket. Givetvis gör jag undantag när det handlar om Ernst, guldklimpen. Jag borde ändå ha rabatt på tv-licensen.


Man kanske borde ringa och avsäga sitt tv-innehav? Det har jag gjort förr. Dessutom, om man relaterar till IKEA-inlägget längre ner, vill jag inte vara med och finansiera marknadsföringen för IKEA. För den som inte förstår bör läsa det inlägget.


Smiter du från tv-licensen?


Kommentarer
Postat av: Natalie

Om jag säger att du har fel då? ;)



Jag har typ köpt upp mina pengar nu :P 1200 för böcker!!!!

2008-08-25 @ 18:58:43
URL: http://nataliecarrasco.devote.se
Postat av: Nisse

Kalle! Att skippa TV-licensen är det enda rebelliska man gör efter 40.



Om jag känner mig riktigt, riktigt galen skriver jag fel namn på rabattkupongen, och dricker upp lite läsk, för att sedan snabbt fylla på muggen igen när det är självservering på läskeblask. Gjorde det på IKEA igår och kände mig jätterebellisk... kom på att det var gratis påfyllning dock...

2008-08-25 @ 20:16:04
URL: http://nisseland.wordpress.com
Postat av: anna

usch jag hatar TV-liscensen. brukar alltid komma på nåt sätt att ta mig ur den. vet inte ens om jag betalar nu, minns inte :P

2008-08-25 @ 20:48:33
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Natalie

Jo jag fattar men känns bra att ha sina egna böcker!!! Där jag kan klottra hur mycket jag vill!!! Dessutom är den ena basic stuff så kan vara bra att ha. Sen i framtiden kommer jagbara köpa de nödvändigaste böckerna! Det här är två böcker! Min pojkvän måste köpa 8!!!



Ja du har fel!!! Jag älskar rom.. och tequila!!! jag är riktigt bra på att blanda goda drinkar också och jag skulle gärna gå en bartenderkurs i spanien på tre månader ;)

2008-08-25 @ 22:51:24
URL: http://nataliecarrasco.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0