Finns det en sommar bakom molnen så ge mig den

Molnen hänger lågt över staden nu. Det är kallt, det känns som höst. Och utanför faller regnet ner. Varje sten och varje gata är snart täckta och alla löven ligger fastklistrade mot marken. Jag minns Borgholms alla nätter, strändernas alla sandkorn och solens medicinska verkan. Ge mig nya barfotagator och sand som blåser mot oss än en gång. Ge mig en sommar som tar regnet från luften. Jag fryser och det enda som värmer idag är Sigur Rós som strömmar ut från högtalarna. Jag vill ha sommar i mitt hjärta. En gång till.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Ja vad hände med sommaren? Det är bara kyla och en himmel som gråter över oss!

Sigur Rós är vackra!

Jag hoppas ännu på att molnen ska lätta, temperaturen ska gå upp och att sensommaren ska få råda.

2008-08-11 @ 02:09:58
URL: http://tankeord.blogspot.com
Postat av: Caroline

Ja förhoppningsvis!



Haha, jag är värdelös på det. Men håller på och spånar på att tömma bloggen och börja om på nytt. Kanske använda den för att lägga upp dikter etc. Ja jag vet inte, något ska nog hända med den iaf.

2008-08-11 @ 20:17:31
URL: http://tankeord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0