Från havet på Mars till Ängö via kullersten i gamla stan

Han följde en väg och fann någonting han aldrig sett förut. Dom var fjärilar den kvällen. Jag hörde någon viska att vi är inte lika du och jag, bara olika på samma sätt. Och den viskaren var jag. Hon var fjärilen i håven han fångade längs vägen på kvällen samma dag. Och han har vingar när han dansar. Jag har sett två människor vandra genom vågarna. Och hon och han var en av dom, eller kanske båda två. Sen kom våren, sommaren och hösten som blandades med jakten på ruset och alla dova skriken. Och sen kom molnen, solen, himmelen och havet. Dom trotsade livet för sina läppars skull, men nu kan dom skippa undanflykter för en fjäril flyger nykter.


Kommentarer
Postat av: Karin

sv: hehe, varsågod, det var så lite så. Det är din talang, inte min ;) Du har aldrig funderat på att skriva en bok? Eller är du rädd för att det ska bli för "folkligt"? Kul att höra att du mailade iväg till några tidningar! =)

2008-08-19 @ 21:53:51
URL: http://viewfromheaven.blogg.se/
Postat av: Natalie

Svar: Ja, jag är sådär ultralojal mot vänner! Man kan bli trampad på tårna många gånger. Inte så bra kanske! Du jag kollade in din tidigare blogg! Håller du på med inredning?

2008-08-20 @ 00:10:46
URL: http://nataliecarrasco.devote.se
Postat av: Natalie

Jaha! :) jag ville plugga till inredningsarkitekt ett tag. Nu ska jag plugga ekonomi så får jag se sen hur det blir :)

2008-08-20 @ 14:32:12
URL: http://nataliecarrasco.devote.se
Postat av: Natalie

Haha! vilken tur då att min pappa målar surrealistiskt, stora tavlor med mycket färg!!! Hahahah!!! Han har ju ateljén här hemma hos oss så han målar varje dag men han är inte nöjd. Inte jag heller :P 95 var hans guldålder, det var faktiskt ganska läskiga tavlor men ändå fina! Jag ska se om jag kan hitta någon bild och visa i min blogg!!



Varför går du den inte då? Det var på distans ändå! :) jag ska gå ekonomi nudå, men jag har tänkt marknadsföring eller i alla fall hålla på med reklam. Sen har jag alltid haft drömmar om att starta eget! Inredning kanske? :)

2008-08-20 @ 15:52:15
URL: http://nataliecarrasco.devote.se
Postat av: E

när du refererar winnerbäck står det klart att när det gäller dig och mig är det du som består av mest poesi. förövrigt; stå på dig. att vara den tredje kanske är det som smärtar mest men kanske är den han som segrar nånstans vid horisonten

2008-08-20 @ 21:39:37
URL: http://emma655321.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0