Operera ögonen med laserteknik

Med ögonen fokuserade i nya Wallpaper och ett synfel enda från Mars behövdes en ny synundersökning. Och mycket riktigt var dom suddiga vibbarna verkliga och inga illusioner. Ännu sämre syn och jag och optiker-Thomas pratade om att operera ögonen. "Dessa ska du vända dig till, Kalle. Det finns så många som vill ge sig in i det här men inte har kompetensen. Medocular är klart nummer ett." Och jag har länge funderat på att i framtiden ska det ske. Och som det kostar. Vi pratar inte en eller två månadslöner utan snarare tre eller fler. Nu blir det nya linser och nya glasögon till att börja med. Mycket passade när man korkat nog redan köpt ny linsuppsättning - i för svag styrka. Har du eller vet du någon som opererat sitt synfel med laserteknik? När jag gick ut från optikern öppnade sig en helt ny värld. Och vet ni? Synen försämras inte med tiden, den förändras, fick jag höra. Jag kommer få bättre syn efter fyrtioårsåldern. Tänk att få vakna på morgonen och se klart. Det skulle vara en helt ny värld för en som inte ser var jag går utan glasögon eller linser.


Kommentarer
Postat av: Natalie

Åh! Jag förstår dig helt och hållet (den sista meningen) jag ser allt suddigt och jag skulle göra allt för att få tillbaka min höksyn igen! Men jag har faktiskt inte vågat laseroptik, jag fick erbjudandet av mina morföräldrar men jag vågar inte eftersom att det är så nytt osv. Vad köpte du för bågar? Jag har hitat ett par snygga dior jag vill ha! Men de är dyyyyra!!!

2008-08-29 @ 09:30:29
URL: http://nataliecarrasco.devote.se
Postat av: Emelie

svar: okej :)

2008-08-29 @ 17:11:28
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: Caroline

Förstår precis vad du menar, jag har haft dålig syn sen jag var omkring 13 år. Men dock inte så pass att jag behövde glasögon jämt fören jag var 16-17 tror jag. Skulle vara helt underbart att kunna se klart igen :)

Jag är också nyfiken på vad du valde för nya bågar? :)

2008-08-29 @ 19:16:55
URL: http://tankeord.blogspot.com
Postat av: Caroline

Förstår precis vad du menar! Jag har sett dåligt sen jag var omkring 13 år, började med glasögon varje dag när jag var kanske 16-17. Skulle vara helt underbart att kunna se klart igen.

Jag är också nyfiken på vad du valde för bågar? :)

2008-08-29 @ 19:19:12
URL: http://tankeord.blogspot.com
Postat av: Caroline

Förstår precis vad du menar! Jag har sett dåligt sen jag var omkring 13 år, började med glasögon varje dag när jag var kanske 16-17. Skulle vara helt underbart att kunna se klart igen.

Jag är också nyfiken på vad du valde för bågar? :)

2008-08-29 @ 19:19:53
URL: http://tankeord.blogspot.com
Postat av: Caroline

Oj, vad jag älskar blogg.se när det krånglar. Visade felmeddelande varje gång jag försökte skriva kommentar så nu har du några likadana ser jag ;) Och jag kan inte radera heller...

2008-08-29 @ 19:21:57
Postat av: Natalie

jag fick EM-katalogen idag förresten! :)

2008-08-29 @ 19:24:10
URL: http://nataliecarrasco.devote.se
Postat av: JoHanna

Känner igen mig alltför väl. Har haft glasögon eller linser sen jag började läsa. Har ca -6 på båda ögonen med litet brytningsfel nu. Har som du lääänge funderat på laseroperation, och på onsdag 10/9 är det dags!! Jag ska göra en LASEK på Memira här i Sthlm. Kan knappt föreställa mig känslan att öppna ögonen på morgonen och faktiskt kunna se sovrummet omkring mig utan att behöva fumla efter glasögonen, eller en sån sak som att kunna hitta vilken som är schampoflaskan i duschen.. :P Kommer att blogga om allt som händer innan, under och efter operationen om du är nyfiken! :)

2008-09-06 @ 20:03:33
URL: http://www.superbloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0