Sommaren måste sakna oss

Om sommaren viskar vindarna mera sol. Och inga moln. Om sommaren smekar havet som ett salt, ett salt som blir till sand och som rinner genom timglas utan slut. Tiden går så fort när allt är perfekt och man hinner inte tänka eller känna. Sedan tappar tiden fart. Tankarna och känslorna blir bromsvätska och varje månad blir ett år. Allting blir mörkare och kortare men ändå mycket längre. Känslan att se löven ligga fastklistrade mot marken biter som rimfrost mot ens bröst.


Jag har hört människor som gillar hösten för klädselns skull. Jag vet människor som hatar hösten för vädrets skull. Och jag är en av dom. Ett väder som bytts ut mot sol och ljus till regn, kyla och mörker. Ett väder utan väder fyllt med väntan på en ny säsong. Och sen kommer vintern i ett avlångt IKEA-land. Nedräkningen har börjat . Nu är det nio månader kvar till livet går igång igen. Nu släcker vi ljusen, stänger in oss och börjar om. Om du saknar mig ibland kan du släcka alla lampor för jag finns nånstans i mörkret.


Kommentarer
Postat av: Karin

Men vilket sorgligt inlägg. säg inte sådär, nio månader.. det är långt, väldigt långt. Några tips på hur man överlever vintern? :P Jag har då inget iaf..



Bollnäsfil sa du? I stort sett så kommer jag från Bollnäs ;) Trodde inte den såldes nere i Kalmar :P

2008-08-30 @ 18:17:40
URL: http://viewfromheaven.blogg.se/
Postat av: Sysslingen

Vill inte göra dig deppig min kära syssling men jag har tillbringat hela dagen på stranden idag! Skönt var det. Men tänk så här: Om en vecka kommer jag hem och då kan vi ta en fika och dricka te. Och te kan man inte dricka på sommaren. Alltid något som är bra med hösten. Te och stickat. Hoppas allt är fint med dig. Kram

2008-08-31 @ 05:06:45
Postat av: Anki

Aew jag gillar hösten för färgernas skull :-) Sån härlig färg på löven. Och det är mysigt att sitta under höstmökret glo på en film och dricka varmt te :-) Bonde söker fru med ;-) Älskar det programmet :D

2008-09-01 @ 13:51:18
URL: http://egoanki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0