Undrar om mormor Dafgård är kramgo?

Ibland har jag svårt att förstå hur människor orkar göra mat varje dag. Eller framförallt ställa sig i köket efter att arbetsdagen nått sitt slut. Hur orkar människor göra matlådor? Skulle jag ställa klockan på 8:16 varje dag och sedan komma hem runt 18:30 och sedan ägna timmar åt att göra matlådor? Det finns inte i min värld. Tackar vet jag Familjen Dafgårds, det är min räddning i en mörk matvärld. Det händer att jag undrar vilka familjen Dafgårds består av, vad dom heter och hur dom är. Undrar om mormor till exempel kanske gör kroppkakor eller kringlorna? Men det kanske inte finns på Dafgårdsmenyn? Jag tror i alla fall det är en fin familj. Och förresten. Det är inte alls gott med potatissallad och rostbiff. Eller så säger jag som en annan herre - det finns dom som försörjer sig på att laga mat. Jag stödjer dom.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag tror familjen dafgård, bor i en liten rödstuga på landet (Kanske en fjälltopp?) och så har de en ko... Och givetvis en katt som nyss fått kattungar.. :)

2008-08-13 @ 16:15:36
URL: http://tankeord.blogspot.com
Postat av: Sysslingen

Har det kommit nagon ny "sasongens smak" an? Har ju inte riktigt koll pa fardigratterna nu. Men kanns skont att du inte fatt solsting och borjat laga mat!

2008-08-13 @ 16:55:12
Postat av: Syss

jamen jag tankte, vi slar pa stort och lagger in manga bilder haha! vill helst slippa kalmar city. kanns inte sa hett nu for tiden.



jag saknar all svensk mat. sag dock ett ikea igar. funderar starkt pa kottbullar med potatis och sas! ar sjukt trott pa amerikansk mat. sa en dafgard till och med fullkornslasagnen skulle sitta fint!

2008-08-15 @ 17:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0