En konversation mellan mig och sveriges största journalist

Subject: Vi har i alla fall Villhelm Moberg


Jag: Varför denna äckliga fokusering på Stockholmslagen, Mats?
Mats Olsson: Sthlmslagen får inte alls mer än landsortslagen. Byt lag.
Jag: Skitsnack, Djurgården fick spaltmeter när dom vann Superettan. 
Mats Olsson: Där tappade jag helt och hållet förtroendet för dig och din humor. Byt lag, skaffa ett liv, flytta till storstan för helvete. Jävla idiotjävel.
 
Mats Olsson och jag var ganska tighta ett tag i slutet av 90-talet. Och Olsson gav mig feedback på texter jag skrev när jag drömde om att bli nästa Olsson. Bland mail-listans medlemmar hade jag frivilligt anmälda som Mats Olsson, Lasse Anrell och Albert Svanberg.
 
Jag svarade att Jonsered var Olssons symboliska sköld för att dölja hans kärlek till Stockholm.
 
Jag fick aldrig några fler mail av Olsson. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0