I Kalmar finns inte mycket att slösa pengar på

Någon där på våningen över, som jag egentligen inte tror på att han finns, lovar ofta stora himlar och vackra moln. Jag har aldrig gillat lögnare. Om det fanns en Gud på andra sidan molnen skulle motgångar vara ett sälllan använt ord. Därför gäller det att smida sina planer medan mörkret fyller vår stad på bredden. Och man måste se livet från en annan vrå. Jag ska prova Jönköping. Jag ska prova Göteborg. Och kanske ska jag prova även Norrmalmstorg i Stockholmsstad. Hösten fylls kanske också med ett och annat besök från studietiden, den gamla goda ti-ii-den (ungefär som Håkan-Feber fast tid), nu kommer den aldrig tillbaka.


Vi måste dricka mera te. Och rosta mera bröd. Slösa våra pengar och krympa levern med mera sprit på lördagsnätter. Och jag hade nästan glömt bort Gerdas te- & kaffehandel. Jag hade nästan glömt bort Västerports Handelsbod. Jag hade nästan glömt bort stadens delikatessbutiker som är som ett monument över svunna tider, historielektioner och en resa tillbaka i tiden, till 1600-talet eller ett liv mellan stenväggar och en himmel utav bly. Där köper jag mitt te. Där finner jag min frid. Där lever jag mitt liv.





Kommentarer
Postat av: Josefin

sv: jo det har du rätt i. tiden går förjäkla fort alltså. nyss började jag gymnasiet... men nu har jag börjat på högskola.. åren bara flög förbi.

2008-09-11 @ 20:40:04
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: sarah

sv; men jag var inne och kollade på cultdesign.se , kikade på återförsäljare och där stod det inte med någon i Kalmar alls :( . Men ska springa runt på ställerna och kika då :) . För det blir tvålpumpen från dom ;) . Den var lätt snyggast! . :) .

2008-09-11 @ 20:49:52
URL: http://sarahsglitter.blogg.se/
Postat av: Karin

Japp ;) Och ja, jag spar papper. De kan, som t.ex nu, komma till användning igen. :) Sen vill jag inte slänga dem för att det faktiskt är bra artiklar och information :P

2008-09-11 @ 21:27:44
URL: http://viewfromheaven.blogg.se/
Postat av: Anki

sv: aha då fick jag en liten bild av dig :) tycker du det är kul? Du har inte funderat på att bli ja jag vet inte.. författare, krönikör eller nåt liknande =) För du skriver verkligen jättefint!

2008-09-12 @ 14:00:15
URL: http://egoanki.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag fick en flashback, på dina gamla blogg tipsade du för jätte länge sen om ett te som du trodde man bara kunde köpa på öland??

2008-09-12 @ 22:18:02
URL: http://tankeord.blogspot.com
Postat av: Anonym

2008-09-13 @ 01:25:52
Postat av: Angel

mysig bild


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0