Det tog några minuter sen var natten min

Här bredvid lyser stearinljusen svagt. Och utanför blåser löven i cirklar ovanför marken och den fuktiga jorden. Jag har varit på IKEA idag. Och jag var där bara för impulsivitetens skull. Dom nya drogerna heter chokladbollar och skumtomtar och dom finns hos mig. Jag har så svårt för IKEA. Och jag har så svårt för saker som alla andra redan har. Jag har svårt att se det unika, värdet och meningen med att äga något som finns i alla våra folkhem. Det är ett avlångt IKEA-land, kylslaget och ett liv innanför murarna i stan. Och jag läste dagens citat i IKEA Family live idag.


"Designmöbler gör inte alls samma intryck som välgjort hantverk där man ser kärleken som ligger bakom arbetet"


Det är verkligen fantastiska hantverk på IKEA. Ibland är det inte lätt att hålla isär begreppen. Och man är trött när man vaknar, trött när man sover, trött när man kommer hem eller går hemifrån. Ikväll chokladbollar, levande ljus och te i randiga koppar. Det tog mig några minuter sen somnade jag i soffan med två tidningar och en dator över mig. Det tog mig några minuter och sen var natten min. Och jag saknar fortfarande allt med sommaren. För alltid.

Det är bara på Öland det kan se ut så här... så personligt. Sommaren, var är du?

Kommentarer
Postat av: C

I ett kök långt, långt borta sitter jag också och sippar te. Längtar till en helt annan del av staden och fingertoppar vid halsgropen.

Godnatt.

2008-11-06 @ 00:16:54
URL: http://blandrostigacyklar.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja, gbg e en härlig stad, trivs jättebra här! Kalmar åker jag till lite då å då för å besöka familj å några vänner som e kvar där å då e d trevligt å mysigt, men den dosen räcker =) Du trivs bra där? Kalmar e en väldigt fin å mysig stad tycker jag, så gillar å åka å hälsa på där ibland, som till jul t.ex.

2008-11-06 @ 12:44:40
URL: http://zubble.blogg.se/
Postat av: LOVISA

I en grå tillvaro skulle lite sommarsol vara på sin plats. Fast jag tror du är sommarsolen just nu, som lyser upp med dina fenomela textrader.



Och te är ett bra botemedel när ledan och rastlösheten jagar oss in i ett hörn. Och en chokladboll, eller ett helt paket, till är ju inte fel det heller.

2008-11-06 @ 14:48:28
URL: http://tidtid.blogg.se/
Postat av: Nällie

Jag har aldrig varit på Öland. Vill dit! Ser så fint ut på bild! Jag vill bara bort hemifrån känner jag. Bort från tre år på högskola, bort från allt folk i Vässan. BLÄÄÄ



Kan vi inte åka till afrika trots allt?

2008-11-06 @ 21:59:44
URL: http://nataliecarrasco.blogsome.com
Postat av: Karolin

Trust the voice within and you'll find out that you're a precious thats so more unikare än IKEA. ;-)... Även fast jag också älskar IKEA, men du är bättre...

2008-11-06 @ 22:48:37
URL: http://bubblaren.blogg.se/
Postat av: ina

åh väldans vackert! jag hade gärna åkt dit!

2008-11-07 @ 12:25:32
URL: http://winterbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0